Forhandlerens beskrivelse af Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk 500 ml:
Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk til alle hydrauliske skive- og tromlebremsesystemer i person- og lastvogne samt busser og lignende køretøjer. SPECIFIKATIONER: For bremsevæske DOT5.1: SAE J - 1703 Kogepunkt min. 275°C Fuldsyntetisk Våd kogepun...
Forhandlerens beskrivelse af Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk 5 ltr:
Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk til alle hydrauliske skive- og tromlebremsesystemer i person- og lastvogne samt busser og lignende køretøjer. SPECIFIKATIONER: For bremsevæske DOT5.1: SAE J - 1703 Kogepunkt min. 275°C Fuldsyntetisk Våd kogepun...
Forhandlerens beskrivelse af Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk 1 ltr:
Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk til alle hydrauliske skive- og tromlebremsesystemer i person- og lastvogne samt busser og lignende køretøjer. SPECIFIKATIONER: For bremsevæske DOT5.1: SAE J - 1703 Kogepunkt min. 275°C Fuldsyntetisk Våd kogepun...
Forhandlerens beskrivelse af Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk 250 ml:
Bardahl Bremsevæske: DOT 4 Fuldsyntetisk til alle hydrauliske skive- og tromlebremsesystemer i person- og lastvogne samt busser og lignende køretøjer. SPECIFIKATIONER: For bremsevæske DOT5.1: SAE J - 1703 Kogepunkt min. 275°C Fuldsyntetisk Våd kogepun...
Forhandlerens beskrivelse af Tud, bremsevæske, HPAUTO:
Vægt [kg]: 0,051: kg, Bredde [cm]: 5,5: cm, Mængde: VPE 10, Længde [cm]: 29,5: cm, Højde [cm]: 5,5: cm...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske DOT5.1 Finish Line 120ml:
Bremsevæsken er udviklet til at levere den ultimative bremsekraft. Væsken er 100 % kompatibel med DOT 3 og DOT 4 væsker.Meget lav...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske, LIQUI MOLY, 500, ml:
Olieproducent-anbefaling: GM Europe GMW 3356, Indhold [ml]: 500: ml, DIN/ISO: ISO 4925 Class 6, Olieproducent-anbefaling: Skoda 501 14 TL766-Z, Olieproducent-anbefaling: VW 501 14 (TL 766-Z), Olieproducent-anbefaling: BMW QV 34 1, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: SAE J 1703, Olieproducent-anbefaling: Audi 501 14 TL 766-Z, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: SAE J 1704, Olieproducent-anbefaling: Seat 501 14 TL 766-Z, Beholdertype: Kannister, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: FMVSS 116 DOT 3, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: FMVSS 116 DOT 4...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, ATE, b.la. til DAF~Opel~Vauxhall:
Kontroller mål, Det anbefalede tilbehørs varenummer: 03.3556-1164.2, Bremsesystem: ATE, MAPP-code tilgængelig:...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske, LIQUI MOLY:
Olieproducent-anbefaling: GM Europe GMW 3356, DIN/ISO: ISO 4925 Class 6, Olieproducent-anbefaling: Skoda 501 14 TL766-Z, Olieproducent-anbefaling: VW 501 14 (TL 766-Z), Indhold [liter]: 5: l, Olieproducent-anbefaling: BMW QV 34 1, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: SAE J 1703, Olieproducent-anbefaling: Audi 501 14 TL 766-Z, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: SAE J 1704, Olieproducent-anbefaling: Seat 501 14 TL 766-Z, Beholdertype: Kannister, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: FMVSS 116 DOT 3, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: FMVSS 116 DOT 4...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske, BOSCH:
Indhold [liter]: 1: l, Farve: gul, Specifikation iht. DOT: DOT 4, Beholdertype: Dunk, brake_fluid_viscosity_at_40c_3900: Bremsevæskens viskositet ved -40°C: 700: mm²/s, Beholdertype: Patron, Kogepunkt i tør tilstand [°C]: 265: °C, Kogepunkt i våd tilstand [°C]: 175: °C...
Forhandlerens beskrivelse af Påfyldnings-/udluftningsapparat, bremsevæske, BRILLIANT TOOLS:
vægt [g]: 750: g...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, TOPRAN, b.la. til Audi~VW:
Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med sensor, Materiale: plastik, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med dæksel, Respekter system fyldemængde:...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, VAICO, b.la. til Audi~VW:
Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med låg, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med sensor, Vægt [kg]: 0,241: kg...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske, TOTALDVSE:
Specifikation: Brake fluid, DOT 4, Beholdertype: Flaske, Olie: Fuldsyntetisk olie, Indhold [liter]: 5: l...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske til skivebremser 100 ml:
Mineralsk bremsevæske fra tektro. Indeholder 100 ml. Kan bruges til alle hydrauliske bremsesystemer, der bruger mineralsk væske, bla. s...
Forhandlerens beskrivelse af Weldtite - Mineralsk bremsevæske til skivebremser - 125 ml:
Denne mineralske bremsevæske fra Weldtite er egnet til brug på skivebremser. Beholderen rummer 125 ml. Specifikationer Weldtite ...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske refraktometer (dot 4) Diesella:
Bremsevæske refraktometer (dot 4)...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, METZGER, b.la. til Audi~VW~Skoda~Seat:
Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med låg, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: uden sensor...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, JP GROUP, b.la. til Audi~VW:
Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med låg, Venstre/højre-styret: til venstrestyrede biler...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, F.BECKER_LINE, b.la. til Audi~VW:
Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med låg, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med sensor...
Forhandlerens beskrivelse af Weldtite - Mineralsk bremsevæske til skivebremse - 1 liter:
En mineralsk bremsevæske som bliver leveret i en 1 liter dunk. Dunken har bred åbning, så det er er nemt at påfylde flasker...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske, LIQUI MOLY, 250, ml:
Olieproducent-anbefaling: GM Europe GMW 3356, DIN/ISO: ISO 4925 Class 6, Olieproducent-anbefaling: Skoda 501 14 TL766-Z, Olieproducent-anbefaling: VW 501 14 (TL 766-Z), Olieproducent-anbefaling: BMW QV 34 1, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: SAE J 1703, Olieproducent-anbefaling: Audi 501 14 TL 766-Z, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: SAE J 1704, Olieproducent-anbefaling: Seat 501 14 TL 766-Z, Indhold [ml]: 250: ml, Beholdertype: Kannister, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: FMVSS 116 DOT 3, manufacturer_approval_1161: Producentfrigivelse: FMVSS 116 DOT 4...
Forhandlerens beskrivelse af Ekspansionsbeholder, bremsevæske, METZGER, b.la. til Audi~VW:
Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med låg, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med sensor, Venstre/højre-styret: til venstrestyrede biler...
Forhandlerens beskrivelse af Bremsevæske, ATE:
Sprogversion: Spansk, Sprogversion: Thailandsk, Sprogversion: Frankrig, Sprogversion: Portugisisk, Indhold [liter]: 1: l, Sprogversion: Holland, Sprogversion: Svensk, Specifikation iht. DOT: DOT 4, Sprogversion: Engelsk, Kogepunkt i tør tilstand [°C]: 260: °C, Sprogversion: Tysk, Sprogversion: Græsk, Sprogversion: Kinesisk, Sprogversion: Japansk, Beholdertype: Dunk, MAPP-code tilgængelig, Kogepunkt i våd tilstand [°C]: 165: °C, Specifikation: DOT 4, Sprogversion: Italiensk: ATE bremsevæske SL i DOT 4-kvalitet, gennemtestet et utal af gange.
Forhandlerens beskrivelse af Morgan Blue DOT 5.1 - Bremsevæske - 1 liter:
Her får du en liter Morgan Blue Brake Fluid Dot 5.1 udviklet særligt til brug med Sram-bremser. Denne bremsevæske kan naturligvis...
Der er ingen tvivl om, at der findes mange forskellige mærker af bremsevæske på markedet, og det kan være svært at afgøre, hvilke der er bedst. Generelt set er det vigtigt at vælge en bremsevæske, der opfylder de krav, der er angivet i bilens manual.
En af de mest anerkendte og brugte mærker af bremsevæske er DOT 4. Denne type bremsevæske er kendt for at have en høj kogepunkt, hvilket betyder, at den kan modstå høje temperaturer uden at miste sin effektivitet. Derudover er DOT 4 også kendt for sin holdbarhed og lang levetid.
En anden type bremsevæske, som er blevet mere populær i de senere år, er DOT 5.1. Denne type bremsevæske er også kendt for sit høje kogepunkt og holdbarhed, men den er også mere modstandsdygtig over for vand og kan derfor være en god mulighed for køretøjer, der bruges i våde omgivelser.
Det er vigtigt at bemærke, at nogle biler kræver en specifik type bremsevæske, og det er vigtigt at følge producentens anbefalinger. Hvis du er i tvivl om, hvilken type bremsevæske der er bedst til din bil, kan du altid kontakte din lokale mekaniker eller bilforhandler for rådgivning.
Alt i alt er det vigtigt at vælge en bremsevæske af høj kvalitet, der opfylder de krav, der er angivet i bilens manual. DOT 4 og DOT 5.1 er begge gode valg af bremsevæske, men det er vigtigt at vælge den type, der er bedst egnet til din bil og dens specifikke behov.
Det er yderst vigtigt at bruge den rigtige type bremsevæske, da det kan have en direkte indvirkning på bilens bremsefunktion. Bremsevæsker er forskellige, og hver type er specielt designet til at fungere på en bestemt måde under visse forhold, såsom temperatur og tryk.
Hvis du bruger den forkerte type bremsevæske, kan det føre til en række problemer, herunder nedsat bremseeffektivitet, længere bremselængder og endda total bremsefejl. For eksempel kan den forkerte type bremsevæske føre til at bremsevæsken koger ved høje temperaturer, hvilket kan føre til en reduktion i bremseeffektiviteten og endda bremsefejl.
Det er også vigtigt at bemærke, at forskellige biler kræver forskellige typer bremsevæsker. Hvis du bruger den forkerte type bremsevæske, kan det føre til problemer med bremsekalibreringen, og det kan også medføre, at din bil ikke overholder de forskellige sikkerhedsstandarder.
Kort sagt, det er vigtigt at bruge den rigtige type bremsevæske for at sikre, at din bil har optimal bremseeffektivitet og overholder de nødvendige sikkerhedsstandarder. Hvis du er i tvivl om, hvilken type bremsevæske din bil kræver, er det altid bedst at konsultere din mekaniker eller bilproducent.
Bremsevæske og koblingsvæske er to forskellige typer væsker, selvom de ofte forveksles. Bremsevæske er designet til at fungere i et hydraulisk bremse- og bremsesystem, mens koblingsvæske er designet til at fungere i et hydraulisk koblingssystem.
Bremsevæske er en meget specialiseret væske, der er udviklet til at modstå høje temperaturer og tryk. Det er en glykolbaseret væske, der kan absorbere vand, hvilket gør det vigtigt at skifte bremsevæsken regelmæssigt. Bremsevæsken er designet til at fungere som en væske, der overfører kraft fra bremsen, der påvirker bremsebelægningerne eller bremseskiverne.
Koblingsvæske er også en glykolbaseret væske, men den er ikke designet til at modstå de samme høje temperaturer og tryk som bremsevæske. Koblingsvæsken er designet til at overføre kraft fra koblingen, der påvirker koblingspladen eller svinghjulet.
Det er vigtigt at bemærke, at selvom bremsevæske og koblingsvæske er forskellige væsker, kan de nogle gange bruges i stedet for hinanden. Dette skyldes, at de er begge glykolbaserede væsker, og de har nogle fælles egenskaber. Men det anbefales altid at bruge den korrekte væske til det pågældende system for at sikre optimal ydeevne og sikkerhed.
Det anbefales ikke at blande forskellige typer bremsevæsker. Bremsevæsker er designet til at fungere på en bestemt måde, og forskellige typer bremsevæsker kan have forskellige kemiske sammensætninger, hvilket kan påvirke bremsevæskens ydeevne og kompatibilitet med andre bremsevæsker.
Hvis du blander forskellige typer bremsevæsker, kan det føre til korrosion og forringelse af bremsekomponenter, hvilket kan resultere i nedsat bremseevne og i værste fald bremsefejl. Derudover kan blanding af forskellige typer bremsevæsker føre til en lavere kogepunkt og øge risikoen for dampbobler i bremsevæsken, hvilket kan føre til bremsefade og nedsat bremseevne.
Så hvis du har brug for at skifte bremsevæsken i din bil, er det bedst at bruge den samme type bremsevæske, som allerede er i systemet, eller at tømme og rengøre bremsevæskebeholderen og bruge en ny type bremsevæske, der er kompatibel med din bilproducentens anbefalinger. Det er også vigtigt at kontrollere bremsevæskens kogepunkt og udskifte den, hvis det er nødvendigt.
Ja, det kan være nødvendigt at skifte bremsevæske, hvis bilen har stået stille i lang tid. Bremsevæsken i bilen absorberer vand over tid, og når bilen står stille i længere perioder, kan vandet i bremsevæsken føre til korrosion og rust i bremsesystemet. Dette kan føre til problemer med bremserne, såsom at bremselængden øges eller at bremsepedalen føles svampet.
Hvis bilen har stået stille i mere end et år, anbefales det at få skiftet bremsevæsken. Hvis bilen kun har stået stille i nogle måneder, kan det være tilstrækkeligt at lade bilen køre i nogle timer og bremse jævnligt for at sikre, at bremsevæsken bliver cirkuleret og eventuelle vandansamlinger forsvinder.
Det er vigtigt at huske på, at bremsevæske er en vigtig del af bilens bremsesystem, og at det er vigtigt at følge fabrikantens anbefalinger for udskiftning af bremsevæsken. Generelt anbefales det at skifte bremsevæsken hver 2. år eller efter en bestemt kørselsafstand, afhængigt af bilens fabrikant og model.
Hvis du spilder bremsevæske på din bil, er det vigtigt at fjerne det så hurtigt som muligt. Bremsevæske kan nemlig være skadeligt for bilens lak og plasticdele.
For at fjerne bremsevæske fra din bil, kan du følge disse trin:
1. Tør bremsevæsken op med en klud eller papirhandklæde.
2. Skyl området med vand for at fortynde resterne af bremsevæsken.
3. Brug en mild sæbeopløsning til at rengøre området grundigt.
4. Skyl området igen med vand og tør det af med en ren klud.
Det er vigtigt at huske, at bremsevæske kan være farligt for miljøet, så sørg for at bortskaffe det korrekt. Du kan aflevere det på dit lokale genbrugscenter eller hos en autoriseret mekaniker.
Hvis du har spildt bremsevæske på din hud, skal du straks vaske det af med sæbe og vand. Hvis bremsevæsken kommer i kontakt med dine øjne, skal du skylle dem med rigeligt vand i mindst 15 minutter og søge lægehjælp.
Husk altid at håndtere bremsevæske med forsigtighed og opbevare det utilgængeligt for børn og kæledyr.
Hvis du vil kontrollere, om din bremsevæske skal udskiftes, kan du starte med at tjekke dens farve og konsistens. Bremsevæsken bør være klar og farveløs eller gul. Hvis den er brun eller sort, tyder det på, at bremsevæsken er forurenet og skal udskiftes. Du kan også kontrollere konsistensen ved at trykke på bremsepedalen - hvis den føles blød eller "spongy", kan det tyde på, at din bremsevæske er blevet for gammel og skal skiftes.
En anden ting, du kan gøre, er at læse bilens manual for at se, hvornår der sidst blev foretaget en udskiftning af bremsevæsken. Generelt anbefales det at udskifte bremsevæsken hvert andet år eller efter en bestemt kørelængde, afhængigt af bilens specifikationer og brug.
Husk, at bremsevæsken er en vigtig del af dit bremseanlæg, og at det er vigtigt at sørge for, at den er i god stand. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din bremsevæske skal udskiftes, bør du få det tjekket af en professionel mekaniker.
Hvor ofte du skal skifte bremsevæsken afhænger af flere faktorer. Generelt anbefales det at skifte bremsevæsken hver andet år eller hver 40.000 km. Dette skyldes, at bremsevæsken med tiden absorberer vand, hvilket kan føre til korrosion i bremseanlægget og nedsat bremseevne. Hvis du kører i et område med høj luftfugtighed, kan det være nødvendigt at skifte bremsevæsken oftere.
Det er også vigtigt at overholde bilproducentens anbefalinger for bremsevæskeskift. Nogle producenter anbefaler at skifte bremsevæsken hvert år eller ved bestemte kilometerintervaller. Det er vigtigt at følge disse anbefalinger, da det kan påvirke garantien og sikkerheden på din bil.
Endelig kan det være nødvendigt at skifte bremsevæsken tidligere, hvis du oplever nedsat bremseevne eller andre problemer med bremserne. Hvis du er i tvivl om, hvornår du skal skifte bremsevæsken, kan du kontakte din mekaniker eller bilproducenten for rådgivning.